Tento Reklamační řád pro podnikatele a
právnické osoby (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky
reklamace vad produktů zakoupeného podnikatelem či právnickou
osobou.
POSTUPY PLATNÉ PŘI REKLAMACI DODANÉHO ZBOŽÍ
:
1. Základní ustanovení
Prodávající je povinen dodat produkty v množství,
kvalitě a provedení jak je určeno ve smlouvě. Za smlouvu lze považovat také
daňový doklad s dodacím listem.
Pro přepravu je prodávající prodávané produkty povinen
zabalit způsobem uvedeným ve smlouvě nebo způsobem pro dané produkty
obvyklým.
Produktem je v tomto reklamačním řádu myšlen výrobek nebo
služba.
2. Vady produktů:
Poruší-li prodávající povinnosti uvedené ve smlouvě, která
určuje pro prodaný produkt kvalitativní parametry, má prodaný produkt vady. Za
vadu se považuje i dodání jiného druhu produktů a jiné množství než určuje
smlouva s přihlédnutím k obvykle dodávanému množství a přípustným
tolerancím.
Prodávající neodpovídá za vady produktu, o kterých kupující
věděl v době, kdy nastalo uzavření smlouvy, nebo přihlédnutím k okolnostem, za
nichž byla tato smlouva uzavřena, musel vědět.
Prodávající neodpovídá za vady produktu, pokud je kupující
způsobil sám a to i poskytnutím nesprávných nebo neúplných informací.
Prodávající odpovídá za vadu produktu, kterou tento produkt
má v okamžiku jeho převzetí kupujícím, i když se vada stane zjevnou až po
tomto termínu. Povinnost prodávajícího vyplývající ze záruky tím není
dotčena.
Prodávající odpovídá za jakékoliv vady včetně vzniklých po
době předání, pokud jsou prokazatelně způsobené porušením jeho
povinností.
Prodávající neodpovídá za kvalitu/poškození zboží/předmětů
kupujícího v důsledku používání produktu dodaného prodávajícím.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody a ušlý zisk
vyplývající z provozu produktu, případně jeho vady nebo nekompatibility
s jinými produkty, ani za škody způsobené vnějšími událostmi a chybnou
manipulací.
Prodávající odpovídá za právní vady produktu, to znamená, že
produkt není zatížen právem třetí osoby.
3. Povinnosti
kupujícího:
- Kupující je povinen užívat produkty k účelům, ke kterým byly
určeny a podle podmínek určených pro užívání předaných při převzetí nebo
obvyklých.
- Kupující je povinen prohlédnout produkt při jeho přejímce v
době přechodu do jeho vlastnictví, přičemž se přihlíží k povaze produktu.
Kupující je povinen o všech zjištěných vadách neprodleně informovat
prodávajícího.
- Zjevné poškození a množstevní vady je kupující povinen při
přejímce zaznamenat do přepravních dokladů, popřípadě předávacího
protokolu.
- Pokud kupující produkty neprohlédne při přejímce, může
uplatnit nárok z vad zjistitelných při této prohlídce, jen když prokáže, že
produkt měl vady již v okamžiku převzetí.
- Právo kupujícího z vad produktu nemůže být přiznáno v soudním
řízení, pokud kupující nepodal o vadách bez odkladu zprávu
prodávajícímu.
4. Záruka:
- Za vady odporující podmínkám užívání poskytuje prodávající
záruku, nejdéle však 6 měsíců od data převzetí produktu kupujícím, přičemž
nezáleží na tom, jestli je produkt po celou dobu užíván, ale rozhodné je,
zdali po dobu užívání byl používán podle podmínek pro řádné užívání.
- Za kvalitu produktu přijímá prodávající závazek, že produkt
bude po určenou dobu způsobilý použití ke smluvenému nebo jinak obvyklému
účelu. Doba, po kterou prodávající ručí za kvalitativní parametry produktu při
řádném užívání, je 6 měsíců od data převzetí produktu kupujícím, pokud není
v technické dokumentaci uvedeno jinak. Po této době nelze uplatnit nároky
z vad kvality produktu.
- Odpovědnost prodávajícího za vady k produktu nevzniká, jestli
tyto vady byly způsobeny po převzetí zboží kupujícím, vnějšími událostmi a
tyto nezpůsobil prodávající nebo osoby, s jejichž pomocí prodávající plnil
závazek.
5. Nároky kupujícího z vad produktů :
- Při dodání produktů s prokazatelnými vadami, je-li tím
porušena smlouva podstatným způsobem, může kupující požadovat:
- Odstranění vad dodáním náhradních produktů za vadné, dodání
produktů chybějících a požadovat odstranění právních vad
- Odstranění vad opravou produktů, jestliže vady jsou
opravitelné
- Přiměřenou slevu z kupní ceny stanovenou
prodávajícím
Volba mezi nároky zde uvedenými náleží kupujícímu pouze
tehdy, jestliže vady produktu neprodleně oznámí prodávajícímu včasným zasláním
protokolu o vadách produktu,dodá veškeré podklady nutné k posouzení reklamace
(závislé na druhu reklamovaného produktu – zpravidla se jedná o štítky produktu,
vzorek reklamovaného produktu, předávací protokol, fotodokumentace a další) a
tato je uznána jako oprávněná.
Uplatněný druh nároku nesmí kupující měnit bez souhlasu
prodávajícího.
Nevyjádří-li se prodávající k oprávněnosti
reklamace v době 30 dnů, může kupující odstoupit od smlouvy. Lhůta 30 dnů začíná
běžet dnem dodání všech podkladů potřebných k posouzení reklamace. v
- Při
- Při dodání produktů s vadami, jeli porušena smlouva
nepodstatným způsobem, může kupující požadovat:
- Dodání chybějících produktů
- Odstranění ostatních vad produktů
- Přiměřenou slevu z kupní ceny stanovenou
prodávajícím
Pokud kupující neuplatní nárok na slevu má prodávající
možnost se sám rozhodnout, zda provede opravu produktů nebo dodá nové
produkty.
6. Ostatní podmínky pro řádné řešení reklamací:
- Pokud prodávající dodá náhradní produkt kupujícímu, je
kupující na vyžádání prodávajícího povinen, , aby mu na jeho náklady kupující
vrátil vyměňované produkty ve stavu, v jakém mu byly dodány.
- Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, jestliže vady
včas neoznámil prodávajícímu nebo reklamace nebyla uznána jako oprávněná.
- Účinky odstoupení od smlouvy nevzniknou nebo zaniknou,
jestliže kupující nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém je obdržel.
Postupy uvedené v reklamačním řádu jsou
platné pro jednání o vadách produktů dodaných kupujícím a definují právní vztahy
mezi prodávající firmou a kupujícím.
Každý kupující je povinen se s nimi při
nákupu produktů seznámit a jejich neznalost neopravňuje kupujícího k vymáhání
jiných podmínek pro reklamace.
Pro reklamační konání uvnitř prodávající
firmy platí ustanovení Vnitřního řádu, se kterým je povinnost zaměstnanců
řešících reklamace se seznámit.